– Palkitsevinta työssä on, kun pystyy antamaan asiakkaalle ideoita esimerkiksi esillepanojen avulla. Voi yhdistää tuttuja tuotteita uudella tavalla, ja se saa asiakkaan silmät syttymään, he sanovat.
Hyvin tehty esillepano toimii tehokkaana myyjänä ja tärkeää on, että niitä vaihdetaan tarpeeksi usein. Pia ja Mari toteavat, että ammattilaisen silmä tunnistaa, kuka työkavereista on tehnyt minkäkin esillepanon.
– Esimerkiksi toisella meistä on pelkistetympi tyyli ja toisella vähän runsaampi. Eri tyylit ovat rikkaus, sillä on jos vain yksi tekisi esillepanoja, osasto näyttäisi tylsemmältä, he sanovat.
Inspiraatiota työhönsä ja esillepanoihin he saavat sisustusblogeista, sosiaalisesta mediasta ja oikeastaan kaikesta, mikä on kaunista.
– Tässä työssä saa käyttää luovuuttaan ja ilahduttaa asiakkaita.