Asiakaspalvelupisteemme avoinna seuraavasti:

  • Prisma Länsi-Porin palvelupiste  ma-pe 9-19 ja lauantaisin 10-16
  • Prisma Mikkolan palvelupiste  ma-pe 9-19 ja lauantaisin 10-16
  • Sokos Satakunnan palvelupiste vain  ajanvarauksella
    •  Palvelupisteisiin voit varata ajan verkosta tai ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu.satakunta@sok.fi tai soita 029 009 7990 arkisin kello 10.30-16.00.
  • S-market Huittisissa ja S-market Kankaanpäässä sijaitsevat asiakasomistaja- ja S-Pankkipalvelupisteet palvelevat ma ja pe kello 11-14 ja 14.30-17. Pyydämme välttämään jonottamista ja säilyttämään mahdollisissa odotustilanteissa turvavälit.
  • Asiakkaiden toiveesta  ajanvaraus on mahdollinen myös Kankaanpäässä ja Huittisissa vuoden 2022 alusta
  • Voit varata ajan verkosta tai ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu.satakunta@sok.fi tai soita 029 009 7990 arkisin kello 10.30-16.00. Puhelun hinta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min

Palvelemme kuolinpesän asioissa ja alaikäisen pankkiasioissa vain ajanvarauksella. Ennen ajanvarausajan alkua soitamme ja varmistamme, että kaikki tarvittavat asiapaperit ja henkilöllisyystodistukset tulevat otettua mukaan tapaamiseen.

Kuolemantapauksen jälkeen vainajan viimeisimpään kotiosoitteeseen lähtee automaattisesti todistus osuusmaksusta ja saldotodistus S-Pankista.

Voit välttää jonotuksen ja halutessasi varata ajan myös seuraavissa, pidemmissä asioissa: asiakasomistajaksi liittyminen ja koko perheen pankkiasiat.

Asiakasomistajuuteen liittyvissä asioissa voit myös käyttää itsepalvelukanavia S-mobiilissa ja S-kanavalla. Katso täältä, mitä kaikkea voit tehdä itse.

Pankkiasioissa voit asioida myös S-mobiilin pankkiosiossa ja S-Pankin verkkopankissa. Lisätietoja S-Pankin asiakaspalvelusta löydät täältä.

 

Asiakasomistaja- ja S-Pankkipalvelupiste

Palvelemme sinua osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyvissä asioissa.
Meillä voit muun muassa liittyä osuuskaupan asiakasomistajaksi ja liittää perheenjäsenesi mukaan yhteiseen asiakasomistajatalouteen. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin ja Oman S-kanavan käytössä ja autamme palveluiden käyttöönotossa.

Lisäksi voit esimerkiksi avata tilin S-Pankkiin, tilata verkkopankkitunnukset ja hakea pankki- tai luottokorttia sekä S-Lainaa. Asuntolainan hakeminen alkaa täyttämällä hakemus S-Pankin verkkosivuilla. Tämän jälkeen pääset varaamaan ajan lainaneuvotteluun. Verkosta löydät tietoa myös säästämisen ja sijoittamisen palveluistamme.

Lisätietoa S-Pankista >

 

Varaa aika Asiakasomistaja- ja S-Pankki-palvelupisteelle tästä >

Lähimmät Asiakasomistaja- ja S-Pankki-palvelupisteetpisteet löydät täältä >

Asiakasomistajapalvelut toimipaikassa:    

  • Liittyminen asiakasomistajaksi.
  • S-Etukortti: käteiskorttitilaukset.
  • Sähköisten palveluiden käyttöönoton tuki.
  • Asiakasomistajuuden siirto tai päättäminen.
  • Yleinen neuvonta asiakasomistaja-asioissa.

S-Pankin palvelut toimipaikassa:

  • Tilin avaaminen.
  • Verkkopankkitunnusten avaaminen ja uusiminen.
  • S-Lainan ja S-Etukortti Visan hakeminen.
  • Alaikäisen pankkipalvelut (vain ajanvarauksella).
  • Yleinen neuvonta pankkiasioissa.

S-Pankin palvelut verkossa:

Anna lahja, joka tuottaa iloa jokaisena päivänä: ASIAKASOMISTAJUUS

Paras lahja on sellainen, joka tuottaa iloa ihan jokaisena päivänä. Hanki valmistuneelle, juhlasankarille tai joulun lahjaksi Satakunnan Osuuskaupan asiakasomistajuus – lahja, joka kruunaa jokaisen päivän!

Ja sinulle lahjan antaja, haluamme kiitoksena loistavasta lahjavalinnasta antaa 50 euron S-ryhmän lahjakortin. Voit käyttää lahjakortin itse tai antaa senkin lahjaksi! Kampanja on voimassa 11.12.2021 saakka.

 

S-Etukortilla upeita etuja ja selvää rahaa takaisin ostoistasi joka kuukausi

S-Etukortilla Bonusta kertyy esimerkiksi Saleista, S-marketeista ja Prismoista sekä ravintoloista ja ABC-liikennemyymälöistä. S-Etukorttia näyttämällä pääsee myös nauttimaan vain asiakasomistajille suunnatuista eduista ja kampanjoista. Lisäksi asiakasomistaja saa etuja yhteistyökumppaneiltamme esimerkiksi tapahtumalipuista, vakuutuksista, puheluista ja matkoista. Myös S-Pankin peruspankkipalvelut ovat maksuttomia.

Rahanarvoisia etuja S-mobiilissa

Uutena asiakasomistajana lahjansaaja saa maksuttomaan S-mobiiliin jopa satojen eurojen tutustumisedut sekä jatkossa myös vaihtuvia etuja eri toimipaikoista, ympäri Suomen. Tutustumisetujen saaminen edellyttää pääjäsenyyttä ja oman talouden perustamista.  Monipuolisesta S-mobiilista voi myös seurata hiilijalanjälkeä, ruoan kotimaisuutta ja ruokakorin ravintoarvoja.

Toimi näin:

Katso asiakaspalvelupisteiden aukioloajat: s-pankki.fi/toimipaikat.
Prisma Mikkolaan voit myös varata ajan osoitteesta s-pankki.fi/ajanvaraus.
Etu on voimassa 11.12.2021 saakka vain Prisma Mikkolan ja Länsi-Porin, S-market Huittisten ja S-market Kankaanpään Asiakasomistaja- ja S-Pankkipalvelupisteessä.

Lisätietoja saat osoitteesta asiakaspalvelu.satakunta@sok.fi

 

Koronaepidemia vaikutti monialaiseen Satakunnan Osuuskauppaan hyvin kaksijakoisesti. Ruokakauppa kävi hyvin, myös rautakaupassa tehtiin erinomainen myynti. Ruoan ja käyttötavaran verkkokauppa kehittyivät vahvasti. Ravintola-, liikennemyymälä- ja autokauppa sen sijaan kärsivät pahoin koronasta.

-Monella toimialalla toimimisesta oli viime vuoden erikoistilanteessa selkeä hyöty. Kun osa liiketoiminnasta pieneni merkittävästi ja jouduttiin osin keväällä viranomaismääräysten vuoksi jopa sulkemaan, pystyttiin näiltä liiketoiminta-aloilta työllistämään henkilökuntaa marketkaupan puolelle. Näin lomautustarve jäi paljon pienemmäksi kuin toisenlaisessa tilanteessa olisi käynyt. Vuosittain tehtävän henkilöstön työyhteisötutkimuksen tulos kehittyi viime vuonna hyvin, ja saimme hyvät arviot henkilökunnaltamme mm. eettisestä ja koronaan liittyvästä toiminnastamme. Koko henkilökuntamme on kannuste- ja tulospalkitsemisen piirissä, ja olen erittäin iloinen siitä, että myös viime vuonna pystyimme maksamaan henkilökunnallemme näitä palkkioita. Henkilöstömme sai viime vuodelta erinomaisesta koronavuoden hoitamisesta palkkioita enemmän kuin koskaan aiemmin. Iso kiitos henkilökunnallemme kaikesta siitä nopeasta reagoinnista ja joustavuudesta, jota viime vuoden mittaan tarvittiin. Koronavuosi loi mielestäni aiempaakin enemmän osuuskauppahenkeä, iloitsee toimitusjohtaja Harri Tuomi.

-Ensimmäinen, ja tärkein, tavoitteemme koronaepidemian alusta asti on ollut turvata henkilökuntamme ja asiakkaidemme terveys, ja estää omilla toimillamme pandemian leviäminen. Koen meidän onnistuneen tässä hyvin, ja olemme saaneet myös asiakkailta kiitosta turvallisesta asioinnista. Olemme reagoineet paikalliseen tilanteeseen monilla erilaisilla teoilla yksiköissämme, mm. lisäämällä asiakasviestintää turvaetäisyyksistä ja maskien käytöstä. Hygieniaa on entisestään tehostettu kaikkialla liiketoiminnassamme. Koko henkilökuntamme käyttää kasvosuojaimia, kassoille ja asiakaspalvelupisteisiin on asennettu pleksit, ja käsidesiä on tarjolla yksiköissä.

Isona alueellisena toimijana myös toimialueen ruokahuolto on suurelta osin meidän vastuullamme. Ruokahuollon toimivuus olikin toinen tärkeä tavoitteemme koronan keskellä. Tässäkin mielestäni onnistuimme hyvin. Olemme onnistuneet pitämään kaikki ruokakauppamme toimivina, ja koronaepidemian aivan alkua lukuun ottamatta saaneet hyvin tavaraa hyllyihin. Ravintolamme saivat keväällä notkeasti liikkeelle take-away-myynnin ja kaksi pop up -ravintolaa, lisäksi liikennemyymälät alkoivat myydä noutoruokaa ABC-mobiilin kautta. Myös asiakkaidemme toivomia ruoan verkkokaupan palveluja onnistuimme kehittämään viime vuonna, kolmeen uuteen yksikköön avattiin ruoan verkkokauppa. Lisäksi kehitimme koronaepidemian aikaiseksi avuksi Ostosapu-palvelun, joka on suppeampi versio ruoan verkkokaupasta. Ostosapu toimii meillä nyt toistaiseksi seitsemässä yksikössä, kertoo toimitusjohtaja Harri Tuomi.

Asiakasomistajien saama hyöty kasvoi

Satakunnan Osuuskaupalla oli viime vuoden lopussa asiakasomistajia 70 346, talouspeitto nousi 71 prosenttiin. Asiakasomistajillemme maksettiin Bonusta 12,7 miljoonaa euroa (12,3 milj. ed. v.).

Halusimme parantaa asiakasomistajiemme etuja ja muutimme vuonna 2017 osuuskauppamme 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi bonustaulukkomme edullisemmaksi asiakasomistajillemme. Asiakasomistajille puhtaana rahana maksettavien Bonusten määrä onkin kehittynyt merkittävästi muutamassa vuodessa: vuonna 2017 Bonuksia maksettiin 11 miljoonaa, vuonna 2020 summa oli jo 12,7 miljoonaa.

Koronavuosi toi mukanaan uusia ulottuvuuksia myös sähköiseen asiointiin

S-mobiili, joka yhdistää asiakasomistajuuden, kaupan ja S-Pankin palvelut, on aiempaa suositumpi asiakasomistajiemme keskuudessa. S-mobiilissa julkaistiin viime vuonna uusia palveluita, mm. ravintolaskuri, josta voit nähdä miten terveellisiä ostoksia teet ruokakaupoistamme. S-mobiilia käyttää aktiivisesti jo 35 000 henkilöä alueellamme.

Koronavuosi näkyi selkeänä kysyntäpiikkinä verkkokaupan palveluissa. Olemme S-ryhmässä edelläkävijöitä niin ruoan kuin käyttötavarakaupan verkkokaupassa. Siitä on ollut selkeä etu asiakasomistajillemme, olemme pystyneet hoitamaan verkkokauppaa hyvin ja myös kehittämään sitä viime vuonnakin. Isoin ruoan verkkokauppamme toimii Prisma Mikkolassa. Viime vuonna avasimme uudet ruoan verkkokaupat kolmeen yksikköön: Prisma Länsi-Poriin, S-market Kankaanpäähän ja S-market Huittisiin. Ruoan verkkokaupan osuus koko ruoan myynnistä nousi n. 3 %:n tasolle Satakunnan Osuuskaupassa, osin koronavuoden vaikutuksesta. Ennakoimme ruoan verkkokaupan jatkavan kasvuaan tulevinakin vuosina.

Niin Sokoksen kuin Prismankin verkkokaupan osalta viime vuosi oli myös vahvaa kasvun aikaa, tähänkin korona toi oman lisänsä. Harjoittamamme verkkokauppa tuki myös työllisyyttä omalta osaltaan.

Korona vaikutti kaksijakoisesti toimialojen liikevaihtoon sekä tulokseen

Liikevaihto saatiin säilytettyä poikkeusvuodesta huolimatta edellisvuoden tasolla, monialainen liiketoiminta auttoi tässä. Matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi koronatilanteesta eniten, koronalla oli iso negatiivinen vaikutus liikevaihdon kehitykselle myös autokaupassa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekaupassa. Market- ja tavaratalokauppa hyötyi koronatilanteesta siten, että ruoan myynti nousi merkittävästi, myös käyttötavarakaupassa ja erityisesti Kodin Terran myynneissä saatiin hyvä kehitys.

Satakunta-konsernin toiminnan tulos oli 5,5 miljoonaa euroa eli 1,5 % liikevaihdosta, joka on edellisvuoden tasoa (5,3 milj. ja 1,4 %).

Verkosto kehittyi vahvasti

-Huolimatta koronavuoden haasteista onnistuimme toteuttamaan kaikki suunnitellut uudistukset toimipaikkaverkostoon ja parantamaan asiakasomistajien palveluita Satakunnassa jopa suunnitelmiammekin paremmin. Erityinen painopiste viime vuoden uudistuksissa oli ruoan verkkokaupan sekä S-market-verkoston kehittäminen, joka jatkuu vielä tänäkin vuonna. Viime vuonna uudistettiin Kokemäen, Harjavallan, Lukkarinsannan, Kankaanpään ja Huittisten S-marketit, ja perustettiin uudet ruoan verkkokaupat S-market Kankaanpäähän ja Huittisiin sekä Prisma Länsi-Poriin. Sale Tori avattiin kesällä uutena kauppana Porin ydinkeskustaan. Sale Luvia muutettiin heti alkuvuodesta S-marketiksi. Noormarkkuun avattiin uusi ABC-mittarikenttä, ABC Kiikoisten Sale laajennettiin ja uudistettiin, myös ABC Huittisten ravintola uudistettiin. Loppuvuodesta teimme vielä tulevaisuuden kauppapaikkahankintoja Ulvilasta, kertoo talousjohtaja Ari Pakaslahti. “Investointien kokonaismäärä viime vuodelta nousee 9,0 milj. euroon (16,9 milj. ed.v.), investoinnit pystyttiin tekemään tulorahoituksella”, Pakaslahti jatkaa.

Toimialueelle tukea koronan vaikutuksista selviämiseen

Koronaepidemia on vaikuttanut voimakkaasti monin tavoin kaikkien elämään. Yksinäisyys ja epävarmuuden tunne, huoli omasta ja läheisten terveydestä, toimeentulosta ja tulevaisuudesta tulivat tutuiksi. Paikallisten ihmisten omistamana osuustoiminnallisena yrityksenä halusimme auttaa vaikeasta tilanteesta kärsiviä, ja lahjoitimme keväällä 30 000 euroa toimialueemme asukkaisiin kohdistuvien koronakriisin vaikutusten lieventämiseksi. Lahjoitus kanavoitiin SPR Satakunnan Piirin kautta alueen vähävaraisille lapsiperheille ja ikäihmisille. Joulun alla lahjoitimme 10 000 euroa ruoka-apua tarvitseville. Lahjoitus jaettiin hävikkiruokaa alueellamme jakavien toimijoiden kautta.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Harri Tuomi, puh. 044 725 1551, harri.tuomi@sok.fi
talousjohtaja Ari Pakaslahti, puh. 044 541 9999, ari.pakaslahti@sok.fki

Tämä sivu on muuttanut.

Uusi sivu löytyy täältä

Outi Brander istahtaa työpäivän jälkeen Coffee Housen terassille tarjottimensa kanssa. Perjantain kunniaksi tarjottimelta löytyy herkullinen mandariinileivos ja iso kuppi kahvia. Kahvittelun lomassa on hetki aikaa keskustella siitä, miten asiakasomistajuus näkyy hänen arjessaan.

Outi asuu puolisonsa kanssa Meri-Porissa, perinteikkäässä rintamamiestalossa koiran ja kahden kissan kanssa. Poika ja tytär ovat jo lähteneet maailmalle ja perustaneet omat perheensä. Keittiöremontti on juuri saatu valmiiksi. Unelmien laatat löytyivät Kodin Terrasta, josta suuri osa muistakin remonttitarvikkeista ostettiin.

Kodin Terran laajat aukioloajat mahdollistavat remonttitarvikkeiden haun myös iltaisin ja viikonloppuisin. Usein remonttitarpeet myös lisääntyvät matkan varrella, niin nytkin. Kun vauhtiin päästiin, rempattiin myös eteinen.

S-mobiilia kannattaa hyödyntää

Mikkolan Prismaa Outi puolisoineen pitää lähikauppanaan, vaikka ei ihan lähin kauppa olekaan. Laajat valikoimat ja kotimaisuusaste houkuttavat, tuotteet myös löytyvät helposti. Joskus järjestyksen vaihtuminen harmittaa, mutta toisaalta silloin voi löytää jotain aivan uutta, mitä ei muuten tulisi kokeiltua. Ruokaostokset tehdään pääasiassa kerran viikossa. Bonus tuplana-kampanjaa hyödynnetään niin, että normaalisti loppuviikkoon sijoittuva kauppareissu tehdään vasta maanantaina. S-mobiilista  saa hyvin tietoa kampanjoista. Tampereen seudulla Prismassa työskentelevä tytär välillä muistuttelee tarjouksista, S-mobiilista kun näkyvät kaikkien osuuskauppojen edut.

Lounaseväät Sale Torista

Kertyvä Bonus säästetään ja sillä ostetaan sitten jotain mukavaa. Viimeksi puutarhatuolit Kodin Terran verkkokaupasta. Tilaus tehtiin sunnuntaina illalla ja tuolit tulivat jo tiistaina. S-tilin käyttöä taloustilinä on harkittu, maksutapaetu ja helppous houkuttavat. Bonusta taitaa kertyä lähitulevaisuudessa enemmänkin: Sale Torin avautumisen jälkeen Outi kertoo kummasti laiskistuneensa eväiden tekemisessä. Salesta saa niin näppärästi haettua herkulliset OmaKöökin tuotteet lounaaksi. Kahvihetken jälkeen Outi suuntaa vielä Sokokselle. Hän on kolmen lapsenlapsen onnellinen mummu ja ihan kaikkein nuorimmaisen ristiäisiä vietetään viikonloppuna. Jotain kivaa päällepantavaa pitäisi löytää ja Sokoksellahan sitä on.

 

-Jokainen päivä on erilainen, joskus on paljon sähköisiin palveluihin liittyviä kysymyksiä. Usein silloin, jos S-mobiilista on ollut mainontaa, kysellään S-mobiilin latauksesta ja sen monipuolisista palveluista. Palautetta tulee monesta asiasta, palveluista ja valikoimistakin, niitä tietysti viedään sitten eteenpäin. Positiivista palautetta tulee varsinkin siitä, että tuomme pankin palvelut lähelle. Lähellähän ne tietysti ovat aina, kun kassalla voi tallettaa ja nostaa rahaa. Palveluneuvojilla ei rahaa ole mukana, mutta opastetaan asiakkaita siitä, kuinka helposti talletukset ja nostot kassalla sujuvat. Usein on asiakasomistajaksi liittyjiä, pankkitunnuksia avataan ja tilataan S-Etukortteja. Kiitettävästi ovat asiakkaat huomioineet, että henkilöllisyys pitää todistaa voimassa olevalla, kuvallisella henkilöllisyystodistuksella, kertoilevat kiertävät palveluneuvojat työpäivästään.

Me suosittelemme

  1. S-mobiilia ja varsinkin sen etukuponkeja sekä sähköistä kassakuittiarkistoa
  2. Yhden kortin taktiikkaa ja maksutapaetua
  3. hyötylaskuria, jonka voimme tehdä mukanamme olevalla iPadilla. Siitä näkee hienosti, kuinka paljon asiakas voi hyötyä keskittämisestä

Kiertävien palveluneuvojien aikataulun löydät täältä >>