Vaihda päivällinen herkullisiin pintxoihin ja kierrä Porin ravintoloissa nauttimassa pieniä herkkupaloja! Satakunnan Osuuskaupan ravintoloista Pub Winston, Amarillo, Rosso, Torero ja Fafa’s osallistuvat tapahtumaan. Pint­xot ovat 2–3 suu­pa­lal­la syö­tä­viä herkullisia pik­ku­an­nok­sia, joita ravintoloissa on tarjolla yhtä tai useampaa erilaista, suolaista tai makeaa vaihtoehtoa. Kaikki pintxot maksavat vain 2 € kpl.

Tapahtuma järjestetään maanantaista perjantaihin 17.–21.8.2020 ja pintxot ovat tar­jol­la klo 16–21. Huomaa poikkeukset!

Ravintoloissamme tarjolla myös edullisia janon sammuttajia pintxojen kylkeen, kysy kassalla!

Äänestä ja voita lahjakortti

Jokaisessa pintxo-viikkoon osallistuvassa ravintolassa on tarjolla myös kisapintxo, jota voit käydä äänestämässä. Yleisön suosikit ja tuomariston valitsemat voittajat julkistetaan keskiviikkona 26.8. Satakunnan Viikon Viikonkilpailu.fi -sivustolla, Pintxo-tapahtuman Facebookissa, Satakunnan Viikkon sekä Porikortteleiden Facebookissa ja nettisivuilla. Äänestäneiden kesken arvotaan 100 € lahjakortti voittajan valitsemaan tapahtumassa mukana olevaan ravintolaan.

Ää­nes­tys al­kaa maanantaina 17.8. klo 17 ja päät­tyy lauantaina 22.8. klo 12. Äänestämään pystyt täällä.

Kier­rä nauttimas­sa herk­ku­pa­lo­ja ja ää­nes­tä Po­rin pa­ras pint­xo. Kaikki herkkupalat vain 2 € per pintxo! Tervetuloa Pintxoilemaan!

Lisää tapahtumasta Raflaamossa

Jo perinteeksi muodostuneessa tapahtumassa Pub Winstonin sisäpihalle kokoonnutaan kahdeksatta kertaa keskustelemaan ja maistelemaan eri pienpanimoiden oluita. Tuotteitaan esittelemässä on noin 10 pienpanimoa. Erilaisia juomia on maisteltavana reilusti. Tarjolla on myös siidereitä, long drinkkejä, viinejä, viskiä ja alkoholittomia juomia. Kerralla tapahtumaan mahtuu noin 400 asiakasta ja kahden päivän aikana odotetaan noin 2 400 asiakasta.

Turvallisuus huomioitu

Tapahtuma-alueelle on edellisvuosista poiketen kaksi sisäänkäyntiä jonotuksen vähentämiseksi. Tänä vuonna tilaa on laajennettu turvaetäisyyksien varmistamiseksi. Laajennetun alueen ansiosta myös myyntikojujen sijoittelu on väljempää ja näin alueella on enemmän oleskelutilaa. Alueelle järjestetään kaikille istumapaikat. Jos tuntee olonsa sairaaksi, on syytä jäädä kotiin. Tapahtumaan osallistuvilta toivotaan hyvää käsihygieniaa ja turvaväleistä huolehtimista. Toivomme asiakkaiden huomioivan edellä mainitut asiat, jotta pysyisimme terveinä yhdessä.

Myös ruokaa ja livemusiikkia

Tapahtumassa on tarjolla oluen seuraksi myös ruokaa Amarillon konttikeittiöstä. Olutjuhlilla keskustellaan oluista ja esitellään paikalla olevat panimot. Musiikkitarjonnasta vastaa molempina päivinä Rosebud. Tapahtuman juontajaisäntänä toimii tuttuun tapaan Julle Kallio.

Pääosassa olut

Juhlilla palkitaan myös tapahtuman parhaat oluet kahdessa eri kategoriassa; yleisön valinta, johon kaikilla kävijöillä on mahdollisuus vaikuttaa ja asiantuntijaraadin palkitsemat oluet.
Oluet myydään pääsääntöisesti kahden desilitran kokoisina annoksina. Viinit ja väkevät myydään omina annoskokoinaan.

Maksutapana humalakävyt

Maksuvälineenä on käytössä aiempien vuosien tapaan elektroninen lähimaksukortti, jolla maksetaan osastoilla. Kortin hinta on kaksi euroa, ja kortille voit ladata haluamasi määrän euron arvoisia humalakäpyjä. Humalakäpyjen lataus onnistuu molemmilla sisäänkäynneillä sekä itse tapahtuma-alueella.

Tapahtuma on avoinna perjantaina 7.8. klo 17–01 ja lauantaina 8.8. klo 15–01. Sisäänpääsy on maksuton koko tapahtuman ajan. Lisätietoa tapahtumasta Facebookissa. ’
Tervetuloa maukkaiden oluiden äärelle!

Lisätietoja:
Markus Järvelä ravintolapäällikkö P. 044 725 1428 markus.jarvela@sok.fi

Noormarkun ABC-automaattiaseman avajaisia vietetään 3.7. klo 10-16 osoitteessa Finpyyntie 15, Noormarkun S-marketin naapurissa. Luvassa etuja ja tarjouksia. Tervetuloa!

 

Bigpepa on SPR Satakunnan piirin järjestämä lasten ja nuorten pelastuspalveluleiri, joka on järjestetty perinteisesti Meri-Porissa Koivuniemen leirikeskuksessa Pastuskerissa. Maaliskuussa alkaneen poikkeustilan vuoksi leiri päätettiin perua. Vapaaehtoiset halusivat kuitenkin järjestää leirin tavalla tai toisella, ja siitä lähti idea pitää leiri etäyhteyksin virtuaalileirinä somessa, kertoo nuorisotoiminnan suunnittelija Nina Fisk Suomen Punaisen Ristin Satakunnan piiristä.

Satakunnan Osuuskauppa lahjoitti keväällä SPR Satakunnan piirille 30 000 euroa toimialueemme asukkaisiin kohdistuvien koronakriisin vaikutusten lieventämiseksi. Suurin osa lahjoituksesta käytettiin lahjakortteihin, jotka jaettiin konkreettisena tukena lapsiperheille ja ikäihmisille. Lahjakorttien saajat valittiin yhteistyössä eri viranomaisten kanssa ja ne toimitettiin lapsiperheille ja ikäihmisille SPR Satakunnan piirin paikallisosastojen sekä viranomaisten kautta. Satakunnan Osuuskaupan lahjoituksesta osa käytettiin Bigpepa-virtuaalileiriin, tämän tuen turvin leiriin sai osallistua maksutta niin moni lapsi ja nuori kuin halusi.

SPR Satakunnan piiri on Koivuniemen leirikeskuksessa järjestänyt pelastuspalveluleiriä jo 20 vuoden ajan 7 -20-vuotiaille lapsille ja nuorille. Leirillä lapset ja nuoret oppivat erilaisia ensiapu- ja valmiustaitoja, yhdessä toimimista sekä kodin turvallisuutta.

Telttaleiristä virtuaaliseen muotoon

Virtuaalileiriä oli suunnittelemassa 20 vapaaehtoista. He muokkasivat telttaleirikonseptin virtuaalileirin muotoon, suunnittelivat ja kuvasivat koko leiriohjelman sekä toteuttivat sen Instagramissa. Suunnittelu- ja valmistelutyö tehtiin kahdessa kuukaudessa etäyhteyksin. Vapaaehtoiset asuvat eripuolilla Suomea, joten videot on myös kuvattu eri paikoissa. Itse leirin aikana Instagramin päivittämistä teki 8 vapaaehtoista.

Leiri sai osallistujilta erittäin positiivista palautetta. Konsepti ja osallistavat tehtävät koettiin innostaviksi. Leiriä seurasi päivittäin noin 100 nuorta ja noin 30 osallistui aktiivisesti päivittäisiin tehtäviin. Tehtävien suoritukset olivat luovia ja huolella tehtyjä. Niitä oli ilo seurata ja oli hauskaa huomata, miten nuoret myös kannustivat toisiaan kommentoimalla tsemppaavasti toistensa kuvia. Loppuviikosta kantautui tieto, että tehtäviä tehtiin kotona myös ilman että suoraan osallistuttiin postaamalla oma suoritus. Verkkoselaimen kautta postauksiamme pääsivät katsomaan myös ne, jotka eivät olleet kirjautuneena Instagramiin.

Tulihan niitä kommelluksiakin: sovellus toimi eri tavalla eri päätelaitteilla, wifi-verkosta vaihdettiin lennossa toiseen, latausvaiheessa videosta saattoi tulla mukana vain kuva tai vain ääni. Mutta kaikesta selvittiin nopeilla sormilla, luovalla otteella ja huumorilla.

Leirin vastaanotosta yllätyttiin positiivisesti. Pitkin viikkoa seuraajilta tuli palautetta ja kommentteja ja ne kannustivat eteenpäin. Leiri oli positiivinen kokemus ja yhdessä tekemisen meininki välittyi puolin ja toisin. Henkilökunta kiittääkin kaikkia leiriä seuranneita ja tehtäviin osallistuneita.

Positiivisen ja opettavaisen kokemuksen myötä tämän tyyppistä ohjelmasisältöä aiotaan hyödyntää myös tulevaisuudessa telttaleirillä. Instagram-tili ei siis nyt hiljene, vaan sitä pyritään hyödyntämään aktiivisesti myös tulevina vuosina. Tämän kesän aikana tullaan julkaisemaan kanavalla pieleen menneitä otoksia yms. kommelluksia virtuaalileiristä.

Virtuaalileirin Instagram-tiliin pääset tutustumaan täällä