Omistajan tilipäivä on joka kuun 10. päivä ja silloin tilitämme Bonukset puhtaana käteen asiakasomistajien pankkitileille. Tärkein syy ryhtyä asiakasomistajaksi on rahan kilinä pankkitililläsi – kaikkien etujen lisäksi totta kai.

Tilipäivänä kurkkaaminen S-mobiiliin kannattaa, sillä joka kuukausi Omistajan Tilipäivänä löydät sieltä vain yhden päivän voimassa olevia etuja! Edut ovat näkyvissä pari päivää ennen 10:ttä päivää, jolloin ne kannattaa merkitä sydän-ikonista suosikiksi – löydät edun nopeasti kassalla!

Huhtikuun Omistajan Tilipäivän etuja ravintoloista:

Raflaamosta löydät paljon ravintolaetuja myös muilta osuuskaupoilta

Seuraavat ravintolaedut ovat voimassa Satakunnan Osuuskaupan ravintoloissa S-mobiilikupongeilla vain tilipäivänä 10.4.2024. Yksi etu/kuponki, ei voi yhdistää muihin etuihin.

Etuja ruokakaupoista:

S-mobiilikupongilla tex mex -tuote -20 % mistä tahansa Satakunnan Osuuskaupan Salesta, S-marketista tai Prismasta:

 

Eikö sinulla vielä ole S-mobiili käytössäsi?

S-mobiili on S-Etukortin haltijoille tarkoitettu sovellus, joka yhdistää S-ryhmän ja S-Pankin palvelut yhdeksi kokonaisuudeksi. S-mobiili on ladattavissa ilmaiseksi App Storesta ja Google Play Storesta sekä osoitteesta s-mobiili.fi. Lataa S-mobiili nyt, niin saat 10 € ostosrahaa!

85 vuotta sitten, vuonna 1939, silloinen Porin Torikadulla sijainnut vanha kauppa purettiin Satakunnan Osuuskaupan toimesta, ja tilalle rakennutettiin Hotelli Satakunta. Hotellin lisäksi rakennuksessa sijaitsivat myös mm. osuuskaupan pääkonttori, päivittäistavarakauppa, rautaosasto, kangaskauppa, maatalousosasto ja keskusvarasto, josta tarvikkeet lähtivät muihin osuuskaupan muihin kauppoihin. Kadun nimi vaihtui myöhemmin Gallen-Kallelankaduksi, olihan kyseessä Akseli Gallen-Kallelan synnyinkodin paikka.

Hotelli Satakunnassa oli 30 huonetta sekä osuuskaupan johtajiston asuntoja. Hotellin ravintolana toimi Suurravintola Satakunta, jossa vietettiin juhlallisia illallisia.

Vuosien varrella majoitustoimintaa kehitettiin. Vuonna 1947 Hotelli Satakuntaan valmistui maakunnan ensimmäinen sähkösauna, ja vuonna 1966 jokainen hotellihuone varustettiin omalla wc:llä ja suihkulla sekä radiolla. Vuonna 1984 valmistui 76 lisähuonetta sisältänyt hotellin Satatorni-siipi, ja 90-luvun alussa hotellia laajennettiin torin laidalle Antteborgin 69 huoneella. Vuonna 1990 hotellin nimi muutettiin Sokos Hotel Vaakuna Poriksi, ja lopulta vuonna 2014 Original Sokos Hotel Vaakunaksi.

85 vuotta myöhemmin Porin Original Sokos Hotel Vaakunassa on 137 huonetta, neljä ravintolaa ja viisi kokoustilaa. Tällä hetkellä uudistamme entisen Satatorni-siiven, nykyisen Svengin huoneita. Uuden ilmeen juhlavuonna saa 35 huonetta ja loput 41 uudistetaan vuoden päästä. Teemahuoneitakin hotellista löytyy kokonaiset neljä kappaletta; kunnianosoitus porilaiselle jääkiekolle, Pori Jazz -huone, Porin Teatterihuone sekä Kankaanpään Salonki, joka on SAMK Taidekoulun opiskelijoiden suunnittelema huone.

-Porin Vaakuna on kaupunkilaisille hyvin tuttu paikka, jossa on vuosien varrella vietetty aikaa erilaisten hetkien ympärillä. Moni muistaa Vaakunan kaupungin parhaimmasta yökerhosta, itselläni on siinä suuri aukko sivistyksessä, harmittelee toimialajohtaja Johanna Väätäinen.

-Olen hyvilläni siitä, että pääsemme uudistamaan 85-vuotiasta Vaakunaa sen ansaitsemalla arvokkuudella ja tarjoamaan hotellivieraille laadukkaan sekä sydämellisen vierailukokemuksen. Tässähän pääsee pian suunnittelemaan jo 100-vuotissyntymäpäiviä, naurahtaa Johanna.

Original Sokos Hotel Vaakunan hotellipäällikkö Riina Kuusijoensuun mukaan tämän päivän Vaakuna haluaa olla hyvä paikallinen toimija, aina asiakkaan asialla. Työtä tehdään suurella sydämellä upean henkilökunnan toimesta asiakasta varten, ja Vaakuna saakin poikkeuksellisen paljon palautetta ystävällisestä, ihmisläheisestä palvelustaan kaikilla hotellityön osa-alueilla. Vaakuna työllistää noin 100 työntekijää, joiden iloinen, sydämellinen asenne työhön näkyy ja tuntuu myös asiakkaalle. Sydämellisyys on todellakin Vaakunan juttu.

Vaakunan tulevaisuuden Riina tiivistääkin pariin sanaan: Ihanat asiakkaat ja upea henkilökunta tekevät Vaakunan kokonaisuudesta jatkossakin hurmaavan ja sinne halutaan palata aina.

Lisätietoja:
Johanna Väätäinen
toimialajohtaja
Matkailu-, ravitsemis- ja liikennekauppa
HoReCa / ABC Retail / Karla
johanna.vaatainen@sok.fi

+358 50 5174801

 

 

Satakunnan Osuuskaupan investoinnit sähköautojen latausasemaverkostoon jatkuvat voimakkaasti tänä vuonna. Porin Sokokselle aukesi tänään kahdeksan peruslatauspisteen latausasema, joka tuo lisää mahdollisuuksia sähköautojen lataukseen ydinkeskustan alueella. Kesän 2024 loppuun mennessä ABC-latausasemia on Satakunnan Osuuskaupan toimipaikkojen yhteydessä jo 15 kappaletta. Tulevissa avauksissa satsataan erityisesti suurteholataukseen.

Uusia ABC-latausasemia avataan Satakunnan Osuuskaupassa tänä vuonna S-marketien ja ABC-liikennemyymälöiden yhteyteen: S-market Harjavalta ja Kokemäki sekä ABC-liikennemyymälät Kiikoinen ja Tikkula saavat suurteholatausasemat. Osassa rakennustyöt ovat jo alkaneet, tarkemmat ajankohdat avauksille tarkentuvat kevään aikana.

-Peruslatauspisteiden lisäksi ABC-latausasemille avataan asiakkaiden toiveiden mukaisesti useita suurteholatauspisteitä, joilla auton voi ladata nopeasti myös lyhyemmän asioinnin yhteydessä. S-ryhmällä on jo nyt 900 teho- ja suurteholatauspisteen verkosto valtakunnallisesti, ja Satakunnan Osuuskauppa on mukana kasvattamassa sitä entisestään, ryhmäpäällikkö Kimmo Järvi kertoo.

Satakunnan Osuuskaupan ensimmäiset ABC-latausasemat avattiin syksyn 2021 aikana. Tällä hetkellä niitä on yhteensä 10 kappaletta. Asemilla on peruslatauspisteitä (teho max. 22 kW) yhteensä 32, teholatauspisteitä* (teho max. 100 kW) 7 ja suurteholatauspisteitä (teho max. 150 kW) 21 kappaletta.

Valtakunnallisesti ABC-latausverkosto on laajentunut voimakkaasti ja latausasemia oli vuoden 2023 lopussa 294. ABC-latauksella on Suomen suurin teho- ja suurteholatausverkosto. Ensimmäinen ABC-latausasema avattiin 27.4.2021 Prisma Itäkeskuksen yhteyteen Helsinkiin.

Asiakkailta kiitosta hinnoittelumallista

ABC-latauksen asiakkaat ovat olleet erityisen tyytyväisiä ABC-latauksen hinnoittelumalliin. Hinnoittelu on käyttäjien toiveiden mukaisesti kilowattituntiperusteinen sekä perus- että teho- ja suurteholatauksessa, eli asiakas maksaa ladatusta sähköstä.

ABC-latauksen koko asiointi tapahtuu ABC-mobiili-sovelluksen avulla. Sovelluksesta löytyy mm. latauspisteiden tila ja määrät, tehotiedot sekä ajankohtaiset hinnat.

Lisätietoa ABC-latauksesta ja verkoston ajantasainen tilanne on kerrottu ABC-mobiilissa tai osoitteessa
https://www.abcasemat.fi/sahkoauton-lataus

Lisätietoja:
ryhmäpäällikkö Kimmo Järvi
Satakunnan Osuuskauppa
p. 050 5360345
kimmo.jarvi@sok.fi

Satakunnan Osuuskaupan omistaman Tikkulan liikekiinteistön tarjonta laajeni, kun kohteessa aloitti maanantaina 11.3. uutena toimijana Tikkulan Apteekki.  Tikkulan apteekki palvelee laajoin aukioloajoin ja valoisissa toimitiloissa on hyvä asoida.   Apteekkari Johanna Kangas henkilökuntineen toivottaa asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi uusiin tiloihin.

Tikkulan Apteekki on myös uusin bonusyhteistyökumppanimme. Apteekissa Bonusta kertyy apteekkimyymälässä maksetuista tuotteista tai palveluista, Bonusta ei kerry resepti- tai itsehoitolääkkeistä eikä verkkokaupasta.

Satakunnan Osuuskaupan toimialueella on nyt seitsemän apteekkia bonusyhteistyökumppaneina. Uusimman, Tikkulan Apteekin, lisäksi tutut Kankaanpään Vuokko Apteekki, Kiikoisten sivuapteekki, Lavian sivuapteekki, Karhu Apteekki Mikkolan Prisman kauppakäytävällä, Länsi-Porin Uusi Apteekki Prisma Länsi-Porissa ja Promenadiapteekki Sokos Satakunnan tiloissa.

Tikkulan liikepaikassa palvelevat S-market Tikkula, liikennemyymälä ABC Tikkula, Suutari, HiusTikkula ja Porin Takka. Lisäksi alueella palvelevat ABC-asema, pesukatu ABC Carwash, monimerkkihuolto Karla, Charmia ja Prisma Puutarha ja lemmikki. Kevään aikana alueella avataan myös Stark Pori.

Satakunnan Osuuskaupan liiketoiminnan viime vuosi oli muutoksista huolimatta sangen onnistunut. Asiakasomistajuus ja sen mukanaan tuomat edut ja hyödyt kiinnostivat satakuntalaisia, uusia asiakasomistajia liittyi viime vuonna enemmän kuin vuosiin.

Vahva asiakasomistajuuden vuosi

Viime vuoden lopussa osuuskaupallamme oli asiakasomistajia 71 576, alueen talouspeitto oli 73 %. Jäsenmäärämme kehittyi viime vuoden aikana hienosti reilulla 1 100 jäsenellä. Valtakunnallinen Omistajan Tilipäivä -markkinointi toi mukanaan uuden vireen osuustoiminnan kiinnostavuuteen etenkin nuorimmissa asiakasryhmissä.

Keskimäärin asiakasomistajamme sai viime vuonna Bonusta ja maksutapaetua 214 euroa (207). Kaikille Satakunnan Osuuskaupan asiakasomistajille yhteensä maksettiin ennätysmäärä Bonusta ja maksutapaetua: 15,3 miljoonaa euroa, joka on lähes miljoona euroa enemmän kuin vuotta aiemmin (14,5). Tämä kertoo siitä, että ostojen keskittämisen merkitys on asiakasomistajiemme keskuudessa oivallettu hyvin. Bonukset maksetaan asiakasomistajan tilille puhtaana rahana, jonka asiakasomistaja voi käyttää täysin oman tarpeensa mukaan. Osuuskaupan asiakasomistajien Bonukset ovatkin merkittävä määrä rahaa arjen avuksi taloudellisesti kireinä aikoina.

Liiketoiminnan vuosi

Vuosi 2023 oli liiketoiminnassamme omalla tavallaan historiallinen. Osuuskaupassamme tehtiin päätös luopua autoliiketoiminnasta sekä Prisma Rauta -yksiköstä. Näiden toimialojen tarjontaa jäi edelleen liiketoimintaportfolioomme: autojen monimerkkihuolto Karla jatkaa osana osuuskauppaa, ja Prisma Mikkolan kodin sisustamisen, rakentamisen ja remontoinnin valikoimia täydennettiin aiempaa laajemmiksi.

Ruokakaupassa talouden haasteellinen tilanne ja ostovoiman lasku ohjasi edelleen kuluttajien kysyntää tuoteryhmien sisällä edullisimpiin vaihtoehtoihin. Hyvä asiakasomistajamäärän kehitys kuitenkin siivitti päivittäistavaramyynnin liikevaihdon kasvua. Kokonaisuudessaan Satakunnan Osuuskaupan ruoan myynti kasvoi edelliseen vuoteen yli 7 %. Market- ja tavaratalokaupan asiakasmäärät kehittyivät meillä viime vuonna 7 %. Arviomme mukaan tällä myynnin kehityksellä saavutamme lisää päivittäistavarakaupan markkinaosuutta Satakunnassa.

Ruoan verkkokaupan myynti pysyi kokonaisuudessaan Satakunnassa edellisen vuoden tasossa, ollen noin 2,4 % koko päivittäistavarakaupan myynnistä. Prismojen ruoan verkkokaupan osuus oli viime vuonna 5,2 % ruoan myynnistä.

Käyttötavarakauppa oli viime vuonna yhä haasteellista taloussuhdanteiden ja ostovoiman hiipumisen myötä. Tavaratalokaupassa jäätiin edellisvuoden myynnin tasosta 4 %. Prisman käyttötavarakaupassa kokonaismyynti pysyi edellisen vuoden tasolla, mutta toiminnan tehokkuuden ansiosta kannattavuus Prismoissa parani. Prisma Mikkolassa avasimme alkuvuonna käyttötavarakaupan click&collect-noutoautomaatin, jonne asiakas voi prisma.fi-sovelluksesta tilata käyttötavaroita noudettavaksi.

Majoitus- ja ravitsemisliiketoiminnan liikevaihto kasvoi vahvasti. Original Sokos Hotel Vaakunan liikevaihto kasvoi 5 % edellisestä vuodesta, vuotuisen käyttöasteen noustessa yli 70 %:iin. Ravitsemiskaupassa vuosi oli erityisen onnistunut liikevaihdon ollessa 11 % edellisvuotta parempi. Tähän vaikutti positiivisesti muun muassa kesän tapahtumien jakautuminen useammalle ajanjaksolle yhden megatapahtuman sijaan.

Polttonestekaupassa kuluttajahinnat laskivat maailmanmarkkinahintojen laskun ja kireän kilpailun takia. Litrojen osalta ennakoimme polttonestekaupassa markkinaosuutemme kasvavan. ABC sähkölatauksen liikevaihto jatkaa kasvuaan, tänä vuonna kasvatamme suunnitellusti latausverkostoamme yhä kattavammaksi.

ABC Liikennemyymälöissä liikevaihto jäi hieman odotetusta, johtuen liikennemäärien laskusta sekä toimintaympäristön muutoksista. ABC Tikkulan ravintoloiden uudistustyön suunnittelutyö aloitettiin. Uudistunut ABC Tikkula on valmis kesäkuussa 2024.

Liikevaihto vuonna 2023

Liiketoimintamme muutosten vuoksi kokonaisliikevaihtomme laski 403 miljoonaan euroon (416).

Vaikka toimintaympäristö oli haastava, nousi operatiivinen tuloksemme 6,2 miljoonaan (tilintarkastamaton), tämä on 1,5 % liikevaihdosta. Edellisvuonna vastaavat lukemat olivat 2,4 miljoonaa ja 0,6 % liikevaihdosta.

Päivittäistavarakauppamme oman toiminnan tehokkuus ja hyvä liiketoiminnan kasvu tuotti hyvää tuloskehitystä. Majoitus- ja ravitsemiskaupan vahva elpyminen normaalitasolle oli viime vuoden tuloskehityksemme toinen tukijalka. Kiinteät kulumme olivat merkittävästi pienemmät kuin vuotta aiemmin, mm. sähkö-, markkinointi- ja kiinteistökulut, tämä vaikutti myös tuloskehitykseemme.

Palvelumme kehittyvät

Prisma Mikkolan asiakasomistajapalveluiden tilat remontoitiin kesällä täysin uuteen muotoon. Saimme lisää palvelupaikkoja, joille pääsee suoraan kauppakäytävältä, tilojen tietoturva on sisustus- ja materiaaliratkaisuissa otettu huomioon.

Kesäkuussa alkoivat Porin keskustan alueella ruoan verkkokaupan päästöttömät pikatoimitukset sähköllä toimivilla kuljetusroboteilla. Kumppanina robokuljetuksissa on Starship Technologies. Robottikuljetus toimii kauppatorin vieressä sijaitsevasta Sale Torista, ja vastaa näin asiakkaiden toiveeseen saada erityisesti kaupunkialueella ostokset nopeasti kotiin kuljetettuna. Robottien toimintasäde on yli kolme kilometriä myymälästä.

Viime vuonna teimme investointipäätökset viidestä uudesta ABC-sähkölatausasemasta, jotka rakentuvat tämän vuoden aikana kymmenen olemassa olevan latausaseman rinnalle. Original Sokos Hotel Vaakuna Porin uudistukseen varauduttiin viime vuonna investointipäätöksellä, hotellihuoneiden ensimmäisen vaiheen uudistustyö alkoi tammikuussa 2024, toinen vaihe alkaa vuoden 2025 alussa. Hotelli on avoinna koko uudistustyön ajan. Prisma Länsi-Pori remontoidaan uuteen Prisma-konseptiin, tämäkin uudistustyö alkoi jo 2024 vuoden alussa.

Osuuskaupan perustehtävä on edelleen hyvin ajankohtainen

Osuuskaupan lähtökohta sen perustamisesta alkaen on ollut edullisten hintojen, hyvälaatuisten tuotteiden ja palvelujen takaaminen jäsenille, sekä liiketoiminnan tuoton jakaminen mahdollisimman suurelta osin jäsenille. Tämä osuustoiminnan perusidea on hyvin ajankohtainen tänäkin päivänä, haluamme mm. tarjota asiakasomistajillemme markkinoiden edullisimman ruokakorin.

Hyvä asiakaskokemus ja -tyytyväisyys on myös vauhdittanut liikevaihtoa. Asiakkaidemme tyytyväisyys näkyy myös siinä, että työryhmämme ovat saaneet päättyneestä vuodesta useita palkintoja. Esimerkiksi S-Pankki palkitsi S-Pankki-työryhmämme Suomen parhaana S-Pankki-tiiminä.

Työllistämme noin 1200 työntekijää, ja olemme edelleen Satakunnan suurin yksityinen työnantaja. Viime kesänä meillä oli yli 600 kesätyöntekijää. Vuosittain toteuttamamme henkilöstön työtyytyväisyystutkimuksen tuloksen perusteella saimme jälleen Innostavimmat työpaikat -tunnustuksen.

Koko henkilökunnallemme kuuluu kiitos vahvasta yhdessä tekemisestä, ja asiakasomistajuuden merkityksellisyyden entistäkin paremmasta sisäistämisestä.

 

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Harri Tuomi, puh. 044 725 1551, harri.tuomi@sok.fi
talousjohtaja Ari Pakaslahti, puh. 044 541 9999, ari.pakaslahti@sok.fi

Kuudesluokkalaisille suunnattu Nuorten yrittäjyys ja talous NYTin Yrityskylä Alakoulu tutustuttaa koululaiset yhteiskunnan ja yritysten toimintaan Porin keskustaan Herttuantorille rakennetussa fyysisessä pienoiskaupungissa. Tiloissa on mm. kauppa, pankki ja virastoja – ihan kuin oikeassakin kaupungissa. Toiminnallisessa Yrityskylä-päivässä oppilaat sijoittuvat eri työtehtäviin, ja saavat näin ensikosketusta työelämään. Yrityskylä Satakunnan toimintaan osallistuvat kuudesluokkalaiset koko Satakunnan alueelta.

Satakunnan Osuuskauppa on tukemassa Yrityskylä Satakunnan toimintaa, ja on rakentanut tiloihin S-marketin.

-S-marketissa kutosluokkalaiset pääsevät tutustumaan kaupan työtehtäviin ja arkeen. Päivän aikana työtehtäviin kuuluvat erilaiset asiakaspalvelutyöt, kaupan siisteydestä ja houkuttelevuudesta huolehtiminen, sekä valikoiman kattavana pitämisestä. Jokaisena työpäivänä joku koululaisista pääsee myös tutustumaan esihenkilön tehtäviin, kertoo Satakunnan Osuuskaupan viestintäjohtaja Leena Mettälä.

-Suuri osa satakuntalaisista nuorista aloittaa palvelualoilla työuransa, tulevana kesänä meillä on jälleen satoja kesätyöpaikkoja tarjolla. Toivomme, että Yrityskylässä moni kutosluokkalainen saisi kipinän kaupan alan työhön, ja huomaisi, miten monipuolista ja kivaa työ kaupassa ja palvelualalla voikaan olla. Kesätöiden lisäksi palvelualalla voi tehdä kokonaisen työurankin, tästä meillä on paljon kokemusta, jatkaa Mettälä.

– Iloitsemme yhteistyöstä Satakunnan Osuuskaupan kanssa. NYTin Yrityskylä on Satakuntaan rakennettu innokkaalla yhteistyöllä ja yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa voimme puhua lapsille ja nuorille hyvää työelämästä, mahdollistaa myönteisiä kokemuksia työelämä- ja taloustaitojen oppimiselle sekä tarjota uskallusta innostua tulevaisuudesta, kertoo Yrityskylä Satakunnan kumppanuuspäällikkö Suvi Ylikylä-Elers.

Lisätietoja:
viestintäjohtaja Leena Mettälä
Satakunnan Osuuskauppa
p. 044 725 1150
leena.mettala@sok.fi

Porin Prisma Mikkolan Ravintolamaailman Hesburger valittiin Satakunnan alueen vuoden 2023 parhaimmaksi Hesburger-ravintolaksi Turussa tammikuussa järjestetyssä gaalassa. Ravintolapäällikkö Suvi Lehmus haki odotetun palkinnon hymyssä suin. ”Tämän palkinnon eteen olemme koko vuoden tehnyt ahkerasti töitä ja seurannut päivittäin tavoitteita. Iso kiitos tästä palkinnosta kuuluu koko meidän henkilökunnallemme”, apulaisravintolapäällikkö Iina Rosenbom kertoo.

”Suomen Hesburgerit on jaettu aluepäälliköiden alueisiin. Alueellani on tällä hetkellä 14 Hesburger-ravintolaa. Jokaiselta alueelta valitaan joka vuosi ravintola, joka on koko vuoden pyrkinyt parhaaseen mahdolliseen kokonaisuuteen toiminnassaan”, kertoo aluepäällikkö Kirsi Tamminen.

Valintaan vaikuttaa kokonaisvaltainen laadukas tekeminen sekä asiakkaan, henkilökunnan että kannattavuuden näkökulmasta. Valintaa tehdessä huomioidaan asiakaspalautteet, työtyytyväisyys sekä erilaisia toiminnallisia tavoitteita. Tavoitteellinen ja pitkäjänteinen työ on tuottanut hyvää tulosta. Tässä ravintolassa iloinen hymy ja reipas mieli kruunaa päivän, Tamminen jatkaa.

Lisätiedot
Suvi Lehmus
Ravintolapäällikkö
Ravintolamaailma Prisma Mikkola
Suvi.Lehmus@sok.fi

Porin Rosso ja Amarillo lahjoittivat tammikuussa 2024 upeat 3993 € Iceheartsille, joka tekee ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä joukkueurheilun avulla koulussa ja vapaa-ajalla. Potti kertyi Amarillossa myydyistä Icehearts-burgereista ja Rossossa myydyistä Icehearts-pizzoista, jotka kartuttivat summaa aina yhdellä eurolla. Kiitos siis kaikille teille, jotka teitte kanssamme hyvää!

”Icehearts on varhaisen puuttumisen toimintamalli lapsen hyväksi sekä sosiaalityön, koulun ja vapaa-ajan tueksi. Icehearts on innovatiivinen toimintamalli, jonka työvälineitä ovat rinnalla kulkeminen, ryhmätoiminta, harrastaminen ja joukkueliikunta. Jokainen ryhmä on 12 vuotta kestävä yhteinen matka – lapsuudesta aikuisuuden kynnykselle.” Lue lisää Iceheartsista täältä

Prisma Mikkolan palvelutarjonta laajenee, kun asiakkaiden toivoma lisäpalvelu aukeaa huhtikuussa. Kyseessä on 24 Pesulan toinen toimipiste Porin alueella. Aikaisemmin toiminnassa ollut Prisma Länsi-Porin piste jatkaa toimintaansa normaalisti.

”Tätä palvelua on meiltä toivottu paljon ja on hienoa, että nyt pystymme tällä yhteistyöllä toiveisiin vastaamaan. Me olemme arvojemme mukaisesti asiakkaitamme varten, ja tämä näkyy vahvasti myös päätöksenteossa”, kertoo Satakunnan Osuuskaupan talousjohtaja Ari Pakaslahti.

24 Pesula on uudenlainen itsepalvelupesula, jossa voi pestä vaatteet, kodintekstiilit ja matot puolessa tunnissa. Pesula toimii ilman ajanvarauksia. Kattava ja kasvava palveluverkosto ja kehittyvä liiketoiminta ovat tehneet 24 Pesulasta asiakkaiden arvostaman palvelun useille eri paikkakunnille. Yritys on perustettu vuona 1999 ja sen kotipaikka on Kokkola.

”Toiminnassamme keskeistä on hyvä sijainti, jossa tavoitamme laajat asiakasvirrat ja joihin helppo poiketa”, kertoo 24 Pesula Oy:n toimitusjohtaja Isto Kiviniemi.

Satakunnan Osuuskauppa on yli 70 000 asiakasomistajan omistama itsenäinen liikeyritys. Päätöksentekoa ohjaavia asioita ovat mm. asiakasomistajien palveleminen, osallistuminen maakunnan kehittämiseen sekä maakunnallinen ja paikallinen yhteistyö sidosryhmien kanssa.

 

Lisätietoja:

talousjohtaja Ari Pakaslahti
Satakunnan Osuuskauppa
044 541 9999
ari.pakaslahti@sok.fi

toimitusjohtaja Isto Kiviniemi
24 Pesula Oy
0400 708 753
isto.kiviemi@pesula.fi

Länsirannikon Koulutus Oy WinNova ja Satakunnan Osuuskauppa solmivat kumppanuussopimuksen 1.12.2023. Strategisen kumppanuuden tavoitteena on vahvistaa ja selkeyttää yhteistyön muotoja, joita osapuo-let ovat jo aiemminkin rakentaneet.

Kumppanuussopimuksen viitekehyksessä on sovittu mm. Satakunnan Osuuskaupan henkilöstön ammatillisen osaamisen ja laadun varmistamisesta lisäkoulutuksilla ja WinNovan opiskelijoiden työpaikalla oppimisen mahdollistamisesta koulutus- ja oppisopimuksilla.

”Satakunnan Osuuskau-pan pyrkimyksenä on edesauttaa kumppanuuden kautta osaamisen vahvistamista WinNovan opiskelijoiden keskuudessa ja myös oman henkilökunnan keskuudessa. Yhteistyöllä rakennamme yhdessä vahvempaa Sata-kuntaa”, toteaa Satakunnan Osuuskaupan henkilöstöjohtaja, Päivi Huhtamaa.

Lisätiedot:
Länsirannikon Koulutus Oy WinNova, Työelämäpalvelut johtaja Teija Harju, teija.harju@winnova.fi
Satakunnan Osuuskauppa, henkilöstöjohtaja Päivi Huhtamaa, paivi.huhtamaa@sok.fi