Satakunnan Osuuskauppa ja korona

30.03.2020

Satakunnan Osuuskaupan toimenpiteet koronatilanteen hillitsemiseksi
(Päivitetty 23.3.2021)

Kokosimme tietopaketin toimenpiteistä, joita Satakunnan Osuuskauppa on tehnyt koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Päivitämme tämän sivun tietoja jatkuvasti, jolloin uusin tieto toimipisteidemme toiminnasta ja palveluista on aina helposti löydettävissä. Noudatamme viranomaisten ohjeita ja linjauksia ja sopeutamme toimintaamme niiden mukaan.

Olemme aina olleet tarkkoja hygieniasta ja puhtaudesta, mutta nyt niihin kiinnitetään entistä enemmän huomiota. Olemme tehostaneet hygieniaa ja puhtautta kaikissa toimipaikoissamme: henkilökuntaamme on ohjeistettu sekä omaan että asiakasturvallisuuteen liittyvissä asioissa ja olemme asettaneet näkyville asiakas- ja henkilökuntatiloihin THL:n ohjeistuksia turvaetäisyyksistä, käsienpesusta ja yskimisestä.

Puhdistamme ja desinfioimme pintoja, maksupäätteitä ja kahvoja useammin, henkilökuntamme on tehostanut käsihygieniaa ja kassoilla käytämme käsineitä. Myös kauppojen tuotemyyntiin ja palveluihin on tehty muutoksia.

Myymälöihimme on asetettu käsidesipisteitä asiakaskäyttöön ja pullonpalautuspisteillä on mahdollisuus käsienpesuun. Olemme liimanneet jonotusmerkkitarrat lattiaan ja asentaneet suojapleksit kassoillemme.

Kasvomaskit

Henkilökuntamme ja asiakkaidemme suojaamiseksi olemme ottaneet kaikissa  toimipaikoissamme henkilökunnan kasvosuojaimet käyttöön. Ensisijaisesti henkilökuntamme suojataan visiireillä, jotka suojaavat pärskeiltä koko kasvojen alueen. Toivomme myös asiakkaidemme käyttävän kasvosuojainta, ja näin myös omalta osaltaan suojaavan itseään ja henkilökuntaamme.

S-Pankki ja asiakasomistajapalvelut:

  • S-Pankin Sokoksen palvelupiste palvelee pysyvästi vain ajanvarauksella.
  • Prisma Länsi-Porin palvelupiste palvelee 30.4. saakka vain ajanvarauksella.
  • Prisma Mikkolan palvelupiste palvelee 30.4. saakka vain ajanvarauksella.
  • Asiakaspalvelutilanne kestää enintään 15 min. Palvelupisteisiin voit varata ajan verkosta tai ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu.satakunta@sok.fi tai soita 029 009 7990 arkisin kello 10.30-17.00.
  • Kiertävien palveluneuvojien käynnit on peruutettu 30.4. saakka.
  • S-market Huittisissa ja S-market Kankaanpäässä sijaitsevat asiakasomistaja- ja S-Pankkipalvelupisteet palvelevat Aluehallintoviraston kokoontumisohjeisiin nojautuen toistaiseksi pika-asioinnilla, asioinnin kesto max. 15 min.
  • Pyydämme välttämään jonottamista ja säilyttämään mahdollisissa odotustilanteissa turvavälit. Henkilökunnallamme on velvollisuus puuttua tilanteeseen, mikäli turvarajoja ei noudateta.

Ruokakaupat (Prisma, S-market, Sale):

  • Ruokakaupat ovat auki normaalisti.
  • Rauhoitamme aamun ensimmäisen aukioloaikatunnin klo 7-8 riskiryhmiin kuuluville. Suosittelemme muita asiakasryhmiä asioimaan myöhempänä ajankohtana. Näin riskiryhmiä odottaa myymälä, jonka asiakasmäärä on vähäinen. Haluamme näin taata riskiryhmiin kuuluville asiakkaillemme mahdollisimman turvallisen kaupassakäynnin koronavirusepidemian aikana. Ympäri vuorokauden palvelevassa S-market Tikkulassa hiljaisinta on yöaikaan (n. klo 00-06).
  • Ruokakauppojen tavara ei lopu kesken. Pyrimme kaikin keinoin varmistamaan tavaran saatavuuden ja logistiikka toimii normaalisti. Hetkellisesti joitakin tuotteita saattaa olla loppu, mutta täydennämme hyllyjä koko ajan. Useimmille tuotteille löytyy valikoimasta myös korvaavia tuotteita.
  • Kassakapulat ovat vain osassa kaupoista käytössä.
  • Käytä mahdollisuuksien mukaan käteisen sijasta lähimaksua, maksukorttia tai MobilePayta
  • Ruokakauppaostoksia voi tilata kotiin vain Prisma Mikkolan verkkokaupasta. Pyydämme naapureita, sukulaisia ja tuttavia auttamaan toisiaan kauppaostosten kanssa.
  • Länsi-Porin Prisman ruoan verkkokaupan noutopiste palvelee asiakkaita.
  • S-market Kankaanpään ruoan verkkokaupan noutopiste palvelee asiakkaita.
  • S-market Huittisten ruoan verkkokaupan noutopiste palvelee asiakkaita.
  • Olemme avanneet Ostosapu-palvelun ruoan verkkokaupan tueksi näissä toimipaikoissa:
    • Sale Paratiisinmäki
    • Sale Lavia
    • Sale Honkajoki
    • S-market Herkku
    • S-market Merikarvia
    • S-market Harjavalta
    • S-market Kokemäki

Sokos Satakunta, Emotion Pori ja Oma parturi-kampaamot:

  • Sokos Kukan sidontapalvelu on auki arkisin 10-19, lauantai 9-17 sekä sunnuntai 11-17.
  • Muutoksia Sokoksen, Emotionin ja Oma parturi-kampaamoiden palveluissa:
    • Pukeutumisneuvonta ei ole tällä hetkellä käytössä.
    • Vähennämme asiakkaiden fyysistä avustamista esim. sovituskopissa.
    • Myyjältä pyydettäessä, meikkitestereitä voidaan hyödyntää tarkkaa hygieniaa hyödyntäen.
    • Asiakkaalle ei tehdä pikameikkejä tai pikahoitoja.
    • Tuotteita ei kokeilla asiakkaiden iholle.
    • Asiakkaalle ei tehdä kulmakarva-, ripsi- tai partaoperaatioita.
  • Sokos ja Emotion Pori Mikkola ovat aloittaneet maksuttoman keräilypalvelun. Puhelintilauksia otetaan vastaan myymälöiden aukioloaikoina.
    • Emotion: 029 009 6865
    • Sokos Satakunta: 029 009 6300

Kodin Terra

  • Olemme aloittaneet keräilypalvelun. Katso tuotteet valmiiksi, tee tilaus soittamalla 029 009 6378 tai sähköpostitse myynti.kodinterrapori@sok.fi ja nouda valmiiksi keräillyt tuotteet myymälän noutovarastosta.

Ravintolat, ABC:t, Sokos Hotel Vaakuna ja tapahtumat: 

  • Torero, Winston ja Coffee House on suljettu. Muut ravintolamme ovat toistaiseksi auki ja myyvät ruokaa vain mukaan. Katso ajantasaiset aukioloajat Raflaamosta.
    • Voit tehdä take away -tilauksesi paikan päällä ravintolassa tai soittaa ravintolaan ja tilata ruuat etukäteen valmiiksi haluamaasi noutoajankohtaan:
      • ABC Huittinen: 0447251351
      • ABC Kiikoinen: 0447251575
      • ABC Tikkula: 0447251534
      • Amarillo: 0447252891
      • Amarillo Pop-up Länsi-Porin Prisman pihassa 044 725 2993
      • Fafa’s: 0447251724
      • Ravintolamaailma Mikkola: 0447251442
      • Rosso: 0447252986
    • Käytössäsi on myös Rosson ravintolaruoan verkkokauppa, jossa voit lisätä haluamasi annokset ostoskoriin ja maksaa verkossa. Nouto tapahtuu Rossosta tilaukseen merkittynä ajankohtana.
    • Woltin kautta voit tilata annokset kotiovellesi asti Amarillosta, Fafa’sista ja Rossosta.
    • Foodoran kautta kotiin asti tilaaminen onnistuu Amarillosta ja Fafa’sista.
    • ABC-mobiilin ja Hesburgerin mobiilisovelluksen kautta voit tilata ja maksaa annoksia. ABC-mobiililla voit tilata ruuat autollesi pysäköimällä asemilta löytyviin noutoparkkiruutuihin. Henkilökunta tuo annokset autollesi niiden valmistuttua.
  • Kaikessa toiminnassamme seuraamme ja noudatamme viranomaisten ohjeita ja suosituksia.

Automyynti, -huollot ja korjaukset:

  • AutoPalin, Satakunnan Autotalo ja Karla palvelevat.
    • Teemme tarvittaessa tässä poikkeustilanteessa myös erityisjärjestelyjä autojen toimituksiin ja huoltoihin sekä korjauksiin tulevien autojen noutojen ja palautusten suhteen. Katso yhteystietomme www.autopalin.fi tai www.karla.fi ja kysy lisätietoja.

Ohjaamme henkilökuntaamme noudattamaan viranomaisten linjauksia myös vapaa-ajalla.

Puhelun hinta 029-alkuisiin numeroihin: lankapuhelimesta 8,35 snt/puh + 6,91 snt/min, matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min